CXWORKS

CXWORKS, kort, intensiv träning som utmanar till att förbättra din träningsnivå på Drivkraft Solna

Letar du efter en kort, intensiv träning som utmanar till att förbättra din träningsnivå och samtidigt stärker och tonar din kropp? Då är CXWORKS det du behöver! Passet fokuserar på musklerna i bålen – mage och rygg – och de musk­ler som binder samman överkropp och underkropp. Rörelserna är idealiska för att stärka mage och även rumpa, samtidigt som kroppen blir starkare och på så sätt bidrar till att förebygga skador.

 

SE SCHEMA

 

CXWORKS är ett pass som både nybörjare och vana gruppträningsdeltagare får glädje av

CXWORKS är ett effektivt pass på 30 minuter med fokus på bålmuskulaturen. Passet är skadeförebyggande och hjälper dig träna funktionell styrka som stärker hela din kropp. 

I CXWORKS är det viktigaste arbetsverktyget din kropp, men du använder också gummiband och viktplattor.

De muskler CXWORKS fokuserar på är mer exakt de raka magmusklerna, de sneda magmusklerna – midjan – samt ländryggen. Dessutom tränas axlar, baksida rygg, framsida och baksida lår och rumpa. Olika varianter av plankan, crunches, cross-crawls, sneda situps med eller utan viktplatta är alla rörelser som du kommer stöta på under ett passet. Du får även arbeta med stående styrkeövningar med antingen viktplatta eller gummiband. Flera av övningarna utvecklar även din balans. 

Eftersom det i passet finns alternativ till alla övningar så är CXWORKS ett pass som både nybörjare och vana gruppträningsdeltagare får glädje av. CXWORKS passar utmärkt att kombinera med annan gruppträning eller träning på gymet. Ifall du vågar pressa dig själv och fortfarande hålla en god teknik så ger det fort resultat.

Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi. Välkommen på ett kort och effektivt pass som inspirerar dig till att ta din träning till nästa nivå!

 

  • Längd: 30 min
  • Typ av träning: Bålträning
  • Intensitet: Medel till hög

Passar dig som

  • vill bli funktionellt starkare i bålen.
  • vill utmana din styrka.
  • vill träna kort och effektivt