Cykel

Cykelträning, rolig och enkelt i grupp på Drivkraft Solna
Rolig och enkel cykelträning i grupp. Träningen förbättrar effektivt din kondition och ökar din förbränning. Passet börjar alltid med uppvärmning och avslutas med nedvarvning och stretch. Träningen sker till medryckande musik och passar mycket bra både för dig som vill träna på hög intensitet och dig som är helt otränad eftersom varje deltagare själv bestämmer graden av motstånd i träningen.

 

SE SCHEMA

 

Passet varierar för att dra nytta av intervallträningens alla fördelar

Cykelträning är träning för dig som vill kunna svettas intensivt och verkligen förbättra din kondition och förbränning. På samma gång är det passet för dig som vill ha och behöver skonsam träning. Passet är ju nämligen så lätt att anpassa till just dig. Der är sannerligen inte konstigt att förstå cykelpassens popularitet, med tanke på just den bredd som de kan erbjuda.

Cykelträningens stora fördel är att risken för skador är verkligt minimal. Detta eftersom träningen inte utsätter kroppen för plötsliga slag eller stötar. Den nyttjar endast kroppens naturliga rörelsemönster.

Intensiteten i passet varierar för att dra nytta av intervallträningens alla fördelar. När som helst har du ändå möjlighet att justera nivån till den som passar just dig bäst.

Våra peppande instruktörer befinner sig i rummets mittpunkt för att kunna motivera dig att ständigt utmana dig att nå nya mål med din träning. De hjälper dig att besegra just den där sista tuffa uppförsbacken som kan vara nyckeln till en helt ny nivå i din träning. Alla deltagarcyklar står under passet vända mot instruktören för att ge dig möjlighet att utan ansträngning följa med i instruktionerna.

Cykling är gruppträning som verkligen passar alla oavsett träningsnivå. Det är en träningsform där du mycket mätbart kan se hur du med tiden förbättrar din kondition. En stor fördel, tycker många också är att det kräver ett minimum av koordination. Du hoppar liksom bara upp på cykeln och kör. Svårare behöver det inte vara!

 

  • 

Längd: 30, 45 respektive 55 min
  • 
Typ av träning: Konditionsträning
  • Intensitet: Medel till hög

Passar dig som

  • vill träna kondition med ett minimum av koordination
  • behöver skonsam träning som vid behov kan intensifieras
  • vill träna enkelt och effektivt